2011. február 21., hétfő

Málnás morzsás

Ezt a receptet edesemnél találtam. Eredetileg mirelit málnát is kellett volna beletenni, de nálam ez nem volt kéznél és szerintem nem hiányzott belöle, így is finom lett! Omlós, ropogós, édes! Ezt a receptet, hös növérkémnek és elsö kisbabájának (aki ma hajnalban született) ajánlom és egy picit magamnak is, hisz nagynéni lettem :)


Hozzávalók:
  • 355 g liszt
  • 135 g cukor
  • 1/2 tk. só
  • 225 g + 2 ek. puha vaj felkockázva
  • 50 g barnacukor
  • 40 g zabpehely
  • 60 g dió felaprítva
  • 240 g málnalekvár (nem túl sürü, nem túl híg)
  • 100 g friss vagy mirelit és kiengedett málna
  •  1 ek. friss citromlé
Melegítsük elö a sütöt 190 fokra. Béleljünk ki egy kb. 30x20 cm-es tepsit sütöpapírral. A 225 g vajat adjuk apránként a liszt, a cukor és a só keverékéhez. Dolgozzuk össze! (Szerintem kézzel összemorzsolni a legegyszerübb.) Tegyünk félre a tésztából 1 és negyed csészényit (250 ml), a többit simítsuk el (nyomogassuk) a tepsi alján. 15 percig süssük, hogy a széle éppen elkezdjen barnulni. Eközben keverjük össze a barnacukrot, a zabpelyhet és a diót a félretett masszával. Adjuk hozzá a 2 ek. vajat is és morzsoljuk össze mogyorónyi darabokra. Egy villával enyhén nyomkodjuk össze a málnát a lekvárral (nálam ez kimaradt) és a citromlével. Egyengessük el a megsült tésztán, majd morzsoljuk rá a zabpelyhes részt is. Tegyük vissza a sütöbe 25 percre. Ha megsült, hagyjuk a sütöben kihülni.


Megjegyzés: Mivel nálunk a család 2 föböl áll (+ a képen látható segédem), fél adagot sütöttem, így is elég kiadósnak ígérkezik. Dióból kevesebbet használtam és az sem volt baj, így nem lett annyira intenzív dió íze.

5 megjegyzés:

  1. Finom lehet ez a süti is!
    Úgy látom a kutyus bajuszán maradt egy kis morzsa!!! Nem igaz ám, csak vicceltem.
    Puszi: N.J.

    VálaszTörlés
  2. Én a nővérke vagyok és köszönjük az ajánlást. Remélem a jövő héten meg is kóstolhatjuk ezt a finomságot:)) Ha a baba még nem is, de én mindenképpen szeretném...

    VálaszTörlés
  3. Imádom a málnát, úgyhogy ezt is mentem)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...