2011. március 4., péntek

Édes Portugália

Itt komolyan veszik az édesség szó jelentését. Én kifejezetten édesszájúnak tartom magam, de néhány süti még rajtam is kifogott. Annyira, de annyira émelyítö némelyik desszert! A legtöbb sütemény fö hozzávalója a tojáskrém. Ezért a legtöbb recept így kezdödik: végy 12 tojássárgáját... És a fehérjével, mi lesz?! Abból csináljunk Molotovot ( tojásfehérjehab süti, tojáskrémmel leöntve)! 
De nézzük melyik Portugália nemzeti süteménye: a Lisszabon Belém-negyedéböl származó Pasteis de Belém vagy Pastel de Nata. A 19. században egy belémi  kolostorban készítették elöször, majd itt nyílt meg 1837-ben a cukrászda, ahová ma is betérhetünk egy sütire. Csak itt kapható az eredeti recept alapján készülö Pasteis de Belém, az ország többi sütijét pastel de nata-nak hívjak, de lényegében ugyanarról a dologról van szó. (Levelestészta  tojásos-tejszínes krémmel megtöltve, fahéjjal meghintve /cupcake formában/, ami nagyon-nagyon finom és nem túlságosan édes.) Söt, én már ettem finomabbat is, mint az eredeti, egy sima kis kávézóban. Mert itt a kávé mellé "jár" egy pastel de nata. Itt angolul egy egész egyszerü recept található, amihez csak 4 tojás kell.. Hamarosan ki is próbálom!!!

2 megjegyzés:

  1. Én már jártam itt! Egy kis "ékszer doboz" az a cukrászda.A tojáskrémes süti tényleg nagyon finom!
    Szeretnék majd ismét ott kávézni!!!
    P.:N.J.

    VálaszTörlés
  2. Remélem hamarosan fogsz is :) Puszi!!!!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...