2011. március 1., kedd

Nigella amerikai palacsintája

Mindig is szerettem volna kipróbálni, milyen is az amerikai palacsinta, azaz a pancake. Gondoltam, nem lehet nehéz, ha a sorozatgyilkos Dexter is el tudja készíteni reggelire a gyerköcöknek. És tényleg nem az:




Hozzávalók:
  • 225 g liszt
  • 1 ek. sütöpor
  • 1 tk. cukor
  • 2 tojás felverve
  • 30 g felolvasztott, majd kihült vaj
  • 3 dl tej
  • pici olaj a sütéshez

A tojásokat a cukorral felverem, majd felvátva adagolom bele a sütöporos lisztet és a tejet. Kézi mixerrel a legegyszerübb dolgozni. A végén belecsurgatom a vajat és még egy picit keverek rajta. A massza a magyar palacsintájénál sürübb lesz. 20 percet állni hagyom és már süthetjük is! Ezek a palacsinták kisebbek és vastagabbak a hagyományosnál.  Kb. akkorának kell lenniük, mint egy teáscsésze alátét és 3-5 mm vastagságúnak.




 Létezik kifejezetten erre a célra forma, (én anyukámtól kaptam, amit tükortojás készítésére is használhatunk) nekem bevált, nagyon egyszerü vele dolgozni és szép, szabályos, kerek tallérokat kapunk. De forma nélkül is süthetö! Amikor buborékol a teteje, akkor kell megfordítani a palacsintát, a másik oldalnak pedig pár másodperc elég, amíg szép aranyszínüre sül.


Régebbi képek, tálalási ötletek


Természetesen Amerikában föleg juharsziruppal öntik nyakon, mi lekvárral, kakaóval illetve ma eperszósszal ettük (az epret egy kis cukorral és 1-2 ek. vízzel felforraltam, villával kicsit szétnyomkodtam, majd kihülve tálaltam). Mert itt most kezdödik az eperszezon. 1 pont Portugáliának!!

2 megjegyzés:

  1. Nigella büszke lenne, de én is nagyon örülök, hogy ilyen ügyes vagy!!! Ezzel a friss eperrel fantasztikus lehetett!
    P.:A.

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikusan fincsi én málnakrémmel készítettem! :) Ja és teljesen olaj nélkül sütöttem, egy picit sem ragadt le! Köszi!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...