2011. március 14., hétfő

Para

Portugália világhatalom. Méghozzá parafából. A világ parafa termelésének 50%-a itt történik. Ez azért is lehetséges, mert 730.000 hektáron él itt a paratölgy. Akár 150-200 évig is! Élete során 16-szor, 9 évente hántják le törzséről és vastagabb ágairól a kérget. De csak amikor elérik a 25. életévüket! Ekkor történik meg az első hántolás, aminek eredménye még nem alkalmas dugó készítésére, majd csak a 3 . alkalomtól kezdődően. A lehántott kéreg felső része ezentúl sem használható fel  dugógyártásra, ebből tüzelő és egyéb építőipari termékek készülnek. Az ez alatti részből gyártják a dugókat.

4 megjegyzés:

  1. Kétszer voltam Portugáliában a 70-es évek végén. Egyik alkalommal meglátogattam egy dugógyártó üzemet, a végén kaptam egy zacskó dugót ajándékba, mindegyik más formátumú volt.

    VálaszTörlés
  2. Apukámnak mindig viszek dugót ajándékba én is, mert borászkodik és nálunk sokkal olcsóbb a parafadugó, mint otthon :)

    VálaszTörlés
  3. Érdekes új információ! Ezt eddig nem tudtam! Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Örülök, ha valami újdonsággal szolgálhatok :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...