2011. október 26., szerda

Sütötökös-spenótos portugál zöldségleves

Zizi felhívására sütötökböl készült, bármilyen vegetáriánus étellel be lehet nevezni a Vigyázz, kész, fözz! 45. fordulójára. Én ezt a leveskémet küldöm be a játékra. Hasonlót már itt és itt készítettem, de ez most megint egy picit más. De még mindig nagyon finom!


Hozzávalók:
  • 3-4 db közepes krumpli
  • 1 darabka sütötök (kb. 10-15 dkg)
  • 1 szál nagyobb sárgarépa
  • 1 fej hagyma
  • 1db. kisebb tarlórépa (en:turnip), ez otthon ritka, helyette lehet karalábé
  • spenót
  • só, bors
  • olívaolaj

A krumplit meghámozzuk, felkockázzuk. A répát, a  karalábét (vagy tarlórépát) megtisztítjuk, feldaraboljuk. A hagymát is felaprítjuk. Mindezeket, plussz a sütötököt felengedjük annyi vízzel, hogy böven ellepje a zöldségeket. Puhára fözzük. (Én kuktában készítem, így gyorsan megy.) Amikor minden megpuhult, botmixerrel pürésítjük. Sózzuk, borsozzuk és hozzáadjuk a spenótleveleket. Nem kell túlzásba esni, ez amolyan "betétként" szolgál. Addig fözzük, amíg a spenót meg nem fö. Ekkor 2 evökanál olívaolajat adunk hozzá és egyszer összeforraljuk. Öszi-téli napokra fenséges leves, itt egész évben nagy sláger.


TIPP: Ha nem vagyunk vegetáriánusok, nyugodtan bele lehet fözni egy darabka csontos husit ;)

6 megjegyzés:

  1. Aranyos a tököd! Meg a makkjaid is...:)) Hát sajnos engem a sütőtökkel a világba lehetne üldözni, ezért is nem indulok a mostani vkfen..

    VálaszTörlés
  2. Figyusz, én sem szeretem a sütötököt. Sem sütve, sem krémlevesnek, egyáltalán, sehogy. De ezekben a portugál levesekbe valahogy úgy csempészik bele, hogy nem érzödik a jellegzetes íze, viszont hiányzik, ha nincs benne. Tök finom :D

    VálaszTörlés
  3. Én viszont szeretem és ez nagyon finom lehet:) Itt meg van tarlórépa is, a párom imádja a turnip pürét. Nagyon egészséges leves, de ha nem főznék bele húst, fellázadnának a férfiak:)

    VálaszTörlés
  4. Nem vagyok sütőtök rajongó, de ez is jöhetne, egyre több blogon fedezek fel olyan felhasználást, amit szívesen megkóstolnék.

    VálaszTörlés
  5. Nővérkéd most készíti el ezt a fini levest!
    Puszi:A.

    VálaszTörlés
  6. @Névtelen Épp most küldött sms-t! Nagyon egy húron pendülünk mi hárman!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...