2011. november 21., hétfő

Mousse de chocolate, egyszerüen nagyszerü!

A "csokimussz" szintén nagyon közkedvelt Portugáliában. Ha két desszert van egy étteremben, az egyik biztos eme finomság. Nem egy ördöngösség az elkészítése és tényleg fincsi. Én egy kis rumaromát is adtam hozzá, de ez természetesen el is hagyható illetve igazi rumra cserélhetö. A csokihiányt nagyszerüen orvosolja ez a desszert.


Hozzávalók:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 3 tojás
  • 25g vaj*
  • 3 ek. cukor
  • 1 tk. rumaroma

A csokit a vajjal együtt vízgöz felett megolvasztjuk. A tojások fehérjét habbá verjük, a sárgákat a cukorral jól összekeverjük. A csokiba belecsempésszük a rumaromát, majd a sárgákba belekeverjük. A tojáshabot ebbe a masszába óvatosan beleforgatjuk. Tálalás elött minimum 2 órára (de inkább több idöre) hütöbe tesszük. Mandulaforgáccsal díszithetjük, ahogy nálunk szokás. Figyelem, ez az adag is csak 2 före szól!

*Jaj, most vettem észre, hogy 25 g vaj helyett, 25 dkg-t írtam! Javítottam!

4 megjegyzés:

  1. Annyira gusztusos, kár, hogy egy csomó cukrászdában pl. ehetetlenül édesre csinálják.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, biztos nagyon finom:) Bevallom én még nem ettem sosem,talán azért mert nem vagyok csokirajongó. De azért ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  3. Jajjj! Maga a kísértés. Most megyek és megnézem van-e valahol dugi csokim... ;)))

    VálaszTörlés
  4. Még sosem ettem én sem, de jól hangzik:)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...