2012. március 6., kedd

Csicseriborsós rizs (Arroz de grão)

Csicseriborsó, bablencse, feketeszemü menyecske, ne menj haza este, mert megdöf a kecske, pattantyú. Ezzel a közkedvelt kis mondókával kezdeném mai receptem. Ugyan egy verselemzést is megérne, de ezt most hagyjuk. A csicseriborsót a legtöbben ebböl a kis versikéböl ismerjük, de az asztalunkra ritkán (inkább soha) került. Pedig nagyon egészséges (érrendszerünk őre) és nagyon finom! Itt egy újabb egyszerü portugál recept hozzá:


Hozzávalók:
3-4 före
  • 1 nagy konzerv fött csicseriborsó (ez fél kiló, szárazból is jó, csak akkor idöigényesebb)
  • 1 kisebb fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • füstölt szalonna
  • kolbász
  • sertéshús (pl. comb), nálam ez most ki is maradt
  • koriander (vagy petrezselyem)
  • 1 pohár rizs

Az apróra szelt hagymát és fokhagymát a csicseriborsó felével feltesszük forrni annyi vízzel, hogy ellepje. Pár percet hagyjuk forrni. Eközben a szalonnát és a kolbászt egy száraz serpenyöben egy picit megsütjük, de csak annyira, hogy egy kis zsiradékot engedjen. 


A csicseriborsót levesszük a tüzröl és botmixerrel pürésítjük. Hozzáadjuk a rizst, a szalonnát és a kolbászt, valamint a maradék borsót. Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk egy kis korianderrel. Alacsony lángon addig fözzük, amíg a rizs meg nem puhul. Ezután lekapcsoljuk és fedö alatt hagyjuk egy picit, hogy besürüsödjön. (Ha van hússzelet hozzá, már az elején beletehetjük, csak pürésítéskor vegyük ki, majd tegyük vissza.)

7 megjegyzés:

  1. Még sosem ettem csicseriborsót, de jó lenne már kipróbálni, nagyon tetszik a tányérod:)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Pepper! "Meglepetés" vár a blogomon:)
    http://www.nyammm.hu/2012/03/az-elso-dijam.html

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a recepted. Milyen igazad van, hogy ritkán eszünk csicseriborsót. Nekem van egy zacskóval, már kb. 1 éve áll a szekrényben :(

    VálaszTörlés
  4. Hááá:)
    Én is pont tegnapelőtt csináltam csicseris kaját, mert hétvégén találtam egy boltban konzerv csicseriborsót olcsón. Igaz én sertéshússal (darálttal), maradék kelkáposztával, szójaszósszal és sok fűszerrel, tészta körettel. Ez is jól néz ki, bár én a rizsért nem vagyok oda.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól hangzik a füszeres változat is! Én most úgy készítettem nagyjából, ahogy párom nagymamája szokta. Mi szeretjük rizzsel, de tésztával is fincsi lehet (tésztával minden fincsi :).

      Törlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...