2012. március 7., szerda

Narancsos - joghurtos kuglóf

Hú, ez a legfinomabb kuglóf, amit valaha sütöttem! Habkönnyü, nem száraz (angolul: fluffy and moist :) és finom narancsillatú (és persze ízü)! A már jól bevált portugál bolo de iogurte receptjét használtam. Mindenkinek ajánlom, aki szereti a kuglófot!



Hozzávalók:
  • 1 db. natúr joghurt (125g.)
  • 2,5 joghurtos doboz (j.d.) cukor
  • 4 tojás
  • 1 j.d.* olaj
  • 4 j.d. liszt
  • 1,5 tk. sütőpor
  • 1 narancs reszelt héja
  • fél narancs leve
*j.d.= joghurtos doboz


A tojásokat a cukorral jó habosra verjük. Hozzáadjuk az olajat, majd a joghurtot, a narancs reszelt héját, 1 evökanállal a levéböl és végül a sütőporos lisztet. Összekeverjük a masszát, majd kivajazott-lisztezett formába (vagy szilikonformába) öntjük. Kb. 1 óra alatt 170 fokon aranybarnára sütjük. Tűpróba szükséges!!!


Amikor megsült, fogpiszkálóval picit megböködjük és ráfacsarjuk a fél narancs levét. Megvárjuk, míg teljesen ki nem hül és ekkor fordítjuk ki a formából.

18 megjegyzés:

  1. Jónak hangzik ez is, a narancsos süti is finom volt, pár hete megsütöttem, múlt hétvégén pedig a pastel de nata-t és bár kicsit túllőttem a krémadagot (kifolyt a sütikből kicsit), de isteni lett!
    Egy apró megjegyzés, szerintem simán lehet vékonyabbra nyújtani a tésztát, én vastagnak találtam a 4cm-s darabokat...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy sütögetsz a blogról :) Köszönöm az észrevételt!!!

      Törlés
  2. hmm nagyon jól néz ki a Tiéd is, kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet guszta! Elképzelem mennyire finom illata lehet a narancstól!

    VálaszTörlés
  4. Nekem minden jöhet ami narancsos, és ez nem is tűnik bonyolultnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez aztán nem bonyolult!!! Hamar össze lehet állítani, csak a sütés egy kicsit idöigényes.

      Törlés
  5. Nagyon guszta, igazán megjött a kedvem hozzá
    Egy valamit árulj már el kérlek, mi az a j.d. a receptnél? Lehet, h amúgy tudom/tudnom kéne, de most per.pill. ha agyonütnek, se jövök rá

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. J.d.= joghurtos doboz :DDD A hozzávalóknál ott van a "magyarázat", de akkor kiemelem valahogy, hátha nem egyértelmü :)

      Törlés
  6. Guszta ez a kuglóf és tényleg nagyon finomnak hangzik. Imádom a narancsot :)

    VálaszTörlés
  7. Annyira jól néz ki, mennyei lehet!

    VálaszTörlés
  8. Azt hiszem én kefírrel szoktam valami hasonlót elkövetni. Gyönyörűséges és milyen jól jönne most a narancslekvár mellé.

    VálaszTörlés
  9. Finom lehet az íze! Először azt hittem, hogy azok a pöttyök képen valami gyümölcs darabkák, de ha jól látom azok valami fény effektek? Nagyon szuper!

    VálaszTörlés
  10. Nyámi :) Szeretem a kuglófot, de még nem sütöttem :(

    VálaszTörlés
  11. Szia! Nekem csak egy kérdésem lenne: a kuglófot meg lehet sütni muffin-formában is? Köszönöm a választ előre is. :) szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én még nem próbáltam, de mivel ez egy egyszerü keverttészta, hasonló a muffintésztához vagy a cupcake masszához, szerintem müködhet. Ha esetleg kipróbálod, írd meg léci, hogy milyen lett, kíváncsivá tettél :) Vidám sütést!

      Törlés
  12. Szia! Nos, megsült és nagyon finom! :) Köszönöm a receptet és a tanácsot, remek! :)
    20db nagy méretű muffin sült ebből az adagból. Hátha valaki ezzel szeretne számolni.
    Minden jót! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper! Én is ki fogom próbálni! Köszönöm a visszajelzést!

      Törlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...