2012. április 14., szombat

Citromos whoopie pie, eper curd töltelékkel

Még mindig tart a szerelem köztem és a whoopie pie között. Szegény amishok a fejüket fogják majd, ha meglátják, mit töltöttem a sütikékbe. Vagy mégsem, hiszen nem is fogják megtudni, mivel nem használnak sem internetet, sem számítógépet, sem semmi ilyesmit! Szóval akkor bevallhatom, hogy a whoopie pie eper curddel kiváló! Nagyon is...



Hozzávalók:
12 tenyérnyi pie-hoz
  • 2 és 1/4 bögre liszt
  • 1 tk. sütöpor
  • 1/2 tk. szódabikarbóna
  • 1/4 tk. só (sózatlan vaj esetén)
  • 1/2 bögre puha vaj
  • 1 bögre cukor
  • 1 tojás
  • 1 bögre tej
  • 1 tk. vanília aroma
  • 1 tk. citromlé
  • 1 (kezeletlen) citrom reszelt héja
(bögre: 250 ml)




A sütöt 180 fokra elömelegítjük. Egy tálban a száraz hozzávalókat ( elsö 4) elkeverjük. Egy másikban jó habosra felverjük a vajat a cukorral, majd beleütjük a tojást és tovább verjük. Belekeverjük a vanília aromát, a citromlevet és a citromhéjat. Ezután felváltva adjuk hozzá a lisztes keveréket és a tejet, miközben a géppel alacsony fokozaton keverjük. Amikor sima masszát kapunk, készen is vagyunk. A tepsit sütöpapírral kibéleljük és evökanállal kupacokat halmozunk a keverékböl úgy, hogy legyen helyük növekedni majd. 8-10 percig sütjük, amikor óvatosan megnyomjuk a tetejét és "visszaugrik", már kész is. A sütöpapírral együtt rácsra húzzuk, itt hagyjuk kihülni. Amikor teljesen kihültek a kis korongok, kettöt-kettöt összeragasztunk a szintén hideg eper curd-del (receptje itt). Zárható dobozban, hütöben tároljuk.

Whoopie pie recept innen: http://www.dairygoodness.ca

7 megjegyzés:

  1. Szóval itt van az a bizonyos eper curd. Már vártam. Szuper finom lehet! :))))

    VálaszTörlés
  2. Már az előbbi bejegyzésnél megcsodáltam az eper krémet. Most meg még sütiben is van!? Hát így még jobb lehet! Nagyon guszta!!

    VálaszTörlés
  3. Nekem nagyon tetszik:) A citromot és az epret is szeretem. Látom nagyon rákattantál a whoopie pie-ra, de megértelek:)

    VálaszTörlés
  4. NAgyon nyerő ez nálam:) Még sosem készítettem whoopiet:) De már egy ideje le van mentve pár recept, hamarosan készülni fog szerintem:)

    VálaszTörlés
  5. Óó, ez mennyeien hangzik! Eper curd, citromos omlós sütikében..vupii-jupii :)

    Remélem szerencsésen Haza értél :)

    VálaszTörlés
  6. Nahát, de érdekes:) Ilyet még nem is hallottam:)

    VálaszTörlés
  7. Talán ez lehet a legfinomabb, az eddigi variációid közül. Vagy inkább írom úgy, hogy nekem ez ízlene a legjobban :D

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...