2012. május 14., hétfő

Málnamázas csokitorta

Valami olyan egyszerü kevert tésztájú süteményt kerestem, amiben van étcsoki. Aztán rábukkantam erre a receptre, amiben csokoládé ugyan nincs, de kakaópor annál inkább. Így megúsztam a csokiolvasztást, sokkal hamarabb összeállítottam a sütit, ami nagyon-nagyon finom lett és sikert aratott a vendégségben, ahová vittem. Egyszerü, de nagyszerü, klasszikus házi torta kerekedett ki belöle. Ez az adag nagyon nagy, nekem kijött belöle egy magas 18 cm-es torta és egy 27x18 cm-es tepsi nagyságú is, amit hosszában félbevágtam és meg is töltöttem málnalekvárral. Szóval nyugodtan lehet felezni a mennyiségeket, akkor is egy méretes süteményt kapunk.




Hozzávalók:
  • 2/3 bögre puha vaj
  • 1 és 2/3 bögre cukor (ezt lehet azért csökkenteni)
  • 3 tojás
  • 2 bögre liszt
  • 2/3 bögre cukrozatlan kakaópor
  • 1 és 1/4 tk. szódabikarbóna
  • egy csipet só
  • 1 és 1/3 bögre tej
  • málnalekvár a mázhoz 
  • mandula a szóráshoz




A cukrot a vajjal habosra keverjük. Egyesével hozzáadjuk a tojásokat úgy, hogy minden egyes tojás után jól felverjük a vajas krémmel. Egy másik tálban összeszitáljuk a lisztet a kakaóporral, hozzáadjuk a sót és a szódabikarbónát. Ezt a keveréket felváltva a tejjel három körben hozzákeverjük a vajas masszához. Amikor szép sima, készen is vagyunk. Egy tepsit vagy tortaformát kibélelünk sütöpapírral és beleöntjük a keveréket (szilikonosban is lehet sütni természetesen). 180 fokra elömelegített sütöben 35-40 percig sütjük. Tüpróba szükséges! Amikor elkészült, hagyjuk kihülni. 2-3 evökanálnyi málnalekvárt melegítsünk meg. Ezzel kenjük meg a kihült tortánkat, majd meg is szórhatjuk mandulaforgáccsal. A tortát, ha félbevágjuk, meg is tölthetjük, (nem felmelegített) lekvárral. Hütöben nagyon jól elvan, másnap is nagyon fincsi volt!

A csokitorta receptje: taste of home.

11 megjegyzés:

  1. Ez tutira kipróbálom ha sikerül az első vizsgám a félévben...:)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűen mutat azon a szép kék tálon! Finom lehetett! :-)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is tetszik, hétvégére kell sütnöm valamit gyerekzsúrra, szerintem nyerő!

    VálaszTörlés
  4. Én biztosan nem felezném a mennyiséget!!! Fantasztikusan néz ki! :))

    VálaszTörlés
  5. Nyami, nyami! :) Itt is egy fogadalom, mint Lillánál, ha sikerült a vizsgám rögtön elkészítem

    VálaszTörlés
  6. ÚÚÚ Málna-csoki páros brutális:)

    VálaszTörlés
  7. Itt még nincs málna, legalábbis friss. Nagyon guszta süti, csak képzelni tudom, milyen finom...:o)

    VálaszTörlés
  8. Monitorból kivevős fotó :D

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...