2012. szeptember 18., kedd

Oladi, a pompás orosz joghurtos palacsinta

KicsiVú oldalán botlottam bele ebbe a palacsinta receptbe, ö pedig Chili&Vaníliánál látta. Ki kellett próbálnom azon nyomban. Ma reggelire el is készítettem, és hát igen: tényleg mennyei. Nagyon könnyü a tésztája, csak úgy szétolvad az ember szájában. Nem is kell rágni :) Nem kérdés, bekerült a palacsinta gyüjteményembe.




Hozzávalók:
(Nálunk 2 före készült, így átvariáltam egy kicsit a mennyiségeket.)
  • 2 db. natúr joghurt (125 g-os) vagy kefír
  • 1 tojás
  • 15 g barnacukor
  • csipet só
  • 60 g liszt (nálam 40g fehér liszt és 20 g tk. tönkölybúzaliszt)
  • 1/2 tk. szódabikarbóna
  • 1/2 tk. citromlé
  • olaj a sütéshez


A tojást a cukorral habosra verjük. Felváltva adagoljuk bele a joghurtot és a lisztet, majd a végén a sót és a citromlében elkevert szódabikarbónát. Egyböl nekiállhatunk sütni, nem kell pihentetni! Vékonyan kiolajozunk egy serpenyöt és kb. 2 evökanálnyi masszát öntünk bele. Lefedve sütjük. Egy picit tovább sül, mint a megszokott palacsinták, de amint buborékok jelennek meg a tetején, megfordítjuk. Lágyabb a tésztája, de így is könnyü vele bánni. Amikor elkészül, papírtörlöre tesszük, hogy a maradék olajat felszívja. Mi nagymamám ribizlilekvárjával, valamin Golden syruppal ettük.
 

13 megjegyzés:

  1. Csodás! A szétolvad a szájban rész különösen tetszik. Próbagyanús.

    VálaszTörlés
  2. Jujj, ez szuper! A kép is!
    Nálam is listára került...a legtetejére :D

    VálaszTörlés
  3. Atya ég, már mióta tervek ilyen jellegű palacsintát, de nálam akkor nincs megállás! :( Csodás finomság! :)

    VálaszTörlés
  4. Elkészítve, mondtam én :D ilyen lett:
    http://kataakonyhaban.blogspot.ro/2012/09/oladuski-avagy-orosz-palacsinta.html

    Nagyon-nagyon fincsi :D

    VálaszTörlés
  5. Jól hangzik és még milyen jól néz ki ;)

    VálaszTörlés
  6. Máris mentem én is, nagyon szeretik az ilyen reggeli palacsintákat! Irtó guszta!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom lehet :) Kiváncsi lennék rá :)

    VálaszTörlés
  8. Kis csinoskák, nagyon szeretem! :)

    VálaszTörlés
  9. Ez már oladi-fever! örülök, hogy Neked is bejött! Tényleg olvad a szájban.:)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...