2012. december 18., kedd

Zserbó

Az Ünnepek elötti utolsó napokban azért én is felbukkanok. A zserbó az egyik legeslegfinomabb süti a világon, mindenkinek van rá bevált receptje. Nekem is megvan a nagymamám-féle recept is, azt majd Karácsonyra sütöm meg. Ez a zserbó Horváth Ilona könyvéböl való (ami minden rendes lánynak megvan). Ha jól néztem, nagyon hasonlít a Gerbeaud cukrászda-féle recepthez, ezért elsö próbálkozásra ez alapján készítettem el. Sokkal egyszerübb volt, mint amire számítottam. És olyan lett az íze, hogy egyböl otthon éreztem magam.



Hozzávalók:
35x25 cm tepsihez
  • 35 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 5 dkg cukor
  • 20 dkg margarin
  • 1 dl tej
  • 1 dkg friss élesztö
  •  csipetnyi sütöpor
Töltelék:
  • 12 dkg darált dió
  • 12 dkg porcukor
  • baracklekvár
 Bevonat:
  • étcsoki és egy kis darabka vaj



Az élesztöt a langyos tejben egy kis cukorral felfuttatjuk. A lisztet a margarinnal elmorzsoljuk, hozzáadjuk a felfuttatott élesztöt, a cukrot, a tojást, a sütöport és jól összegyúrjuk. A tésztát 3 egyenlö részre osztjuk és egyenként a tepsi méretének megfelelö téglalap formára nyújtjuk ( egy picit legyen kisebb, ne érjen a tepsi széléig, mert majd kelni fog). A tepsire helyezzünk egy sütöpapírt, majd erre az elsö kinyújtott lapot. Ezt kenjük meg böségesen a lekvárral, majd szórjuk meg a cukorral elkevert dió felével. Mehet rá a második lap, szintén megkenjük és meghintjük a maradék cukros dióval. Erre jön a harmadik lap, ami lehet egy picit hosszabb, hogy betakarja a széleket. Egy órán át szobahömérsékleten kelesztjük.


Az idö leteltével a tetejét villával megszúrkáljuk és 150-170 fokos sütöben addig sütjük, míg szép aranybarna színe nem lesz. Amikor a tészta elkészült és kihült, vízgöz felett megolvasztjuk az étcsokit a kis vajjal és vékonyan bevonjuk a zserbó tetejét. Letakarva napokig nagyon finom marad!

10 megjegyzés:

  1. Nagyon szép:) Hát mi sose sütünk zserbót, meg Horváth Ilonám sincs:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Horváth Ilona nélkül lehet élni, de zserbó nélkül... :D

      Törlés
  2. Gusztusos nagyon a zserbód, én is ezt a 3 laposat preferálom, bár a versenyre 4 lappal készítettem..nem is nyert:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig nagyon szorítottam Neked! Ezek az írek nem értenek hozzá... ;)

      Törlés
  3. imádom a zserbót, jó, hogy láttam, mert most kedvet kaptam hozzá :) tetszenek a receptjeid nagyon, játszhatnál itt velük :) sok szerencsét

    VálaszTörlés
  4. De helyes a fejléc képed! Te rajzoltad? Hogy kell ilyet csinálni? Nagyon tetszik! A zserbód tökéletes, elképzelem milyen finom...:o)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett, én is imádom a zserbót. Jó, hogy ettől az ízvilágtól kicsit hazaröpítheted magad, még ha csak gondoltaban is...

    VálaszTörlés
  6. Egyetértek, zserbó forever! Szép ünnepet kívánok!

    VálaszTörlés
  7. Én is Horváth Ilona receptje szerint szoktam készíteni, pont ugyanígy. Kínálja magát nálad is, klassz fotók! :)
    Szép Karácsonyt kívánok!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...